Cookie Clicker Wiki
Advertisement

Ascend (pol. Wniebowstąpienie) polega na porzuceniu swoich struktur, ciasteczek i ulepszeń. Natomiast zachowane zostaną: kostki cukru, osiągnięcia i mleko. Po ascendowaniu dostaniesz tyle heavenly chipsów (pol. Niebiański płatek czekolady) ile będziesz miał na legacy. Aby sprawdzić ile masz na legacy zerknij na licznik pod napisem legacy. Najeżdżając myszką na przycisk legacy dowiesz się więcej. +1 na legacy oznacza, że dostaniesz 1 heavenly chips oraz +1% CpS. Aby ascendować wciśnij przycisk legacy i potwierdź.

Niebiańskie ulepszenia[]

Po ascendowaniu będziesz mógł kupić niebiańskie ulepszenia za heavenly chipsy. Gdy zakupisz je będziesz mógł reinkarnować się.

Można wyróżnić kilka gałęzi niebiańskich ulepszeń:

  • Ulepszenia aniołów i demonów - powodują, że robisz ciasteczka gdy gra jest zamknięta​.
  • Nowe rodzaje ciasteczek - odblokowuje nowe rodzaje ciasteczek, które zwiększają CpS.
  • Sloty trwałego ulepszenia - jest ich pięć. Ulepszenie włożone do nich jest od razu zakupione po reinkarnacji.
  • Ulepszenia sezonowe - dodają różne rzeczy do sezonów. Na wyróżnienie zasługuje przełącznik sezonów, który pozwala zmieniać sezon.
  • Ulepszenia dekoracyjne - dodają różne efekty wizualne, ale nic nie wnoszą do rozgrywki.
  • Ulepszenia babciokaliptyczne - dodają różne rzeczy do babciokalipsy. Na wyróżnienie zasługuje ulepszenie pozwalające mieć o dwa wrinklery więcej.
  • Ulepszenia złotych ciasteczek - wpływają na złote ciasteczka. Na wyróżnienie zasługuje ulepszenie powodujące sygnał dźwiękowy gdy pojawia się złote ciasteczko oraz złoty przełącznik, pozwalający na zwiększenie CpS o 50% kosztem braku złotych ciasteczek.
  • Inne - kategoria ta obejmuje ulepszenia inne niż opisane powyżej. Na wyróżnienie zasługuje ulepszenie kotki anioły zwiększające CpS z mleka.

Pełną listę ulepszeń wraz z cenami znajdziesz na angielskiej cookie clicker wiki.

Strategia[]

Ascendowanie to poważna sprawa. Dlatego przed ascendem warto wyeksportować save'a na komputer. Przed ascendem także warto ustalić, które ulepszenia chcesz kupić i wyliczyć czy cię na nie stać? Zbyt wczesny ascend to jedna z najgorszych rzeczy jakie mogą przydarzyć się twojemu save'owi.

Ulepszeniem, które koniecznie trzeba zakupić jest pierwszy slot trwałego ulepszenia. Ascendowanie nie ma sensu jeżeli cię na niego nie stać (101 heavenly chipsów). Należy do niego włożyć swój najlepszy upgrade na kursory. Nie mylę ulepszenia na kursory z ulepszeniem na mysz! Ulepszenia na kursory mają w sobie słowo "finger".

W drugim slocie należy umieścić swojego najlepszego kotka. Jeżeli w pierwszym ascendzie może cię nie stać na drugi slot to się nie przejmuj.

Advertisement